Τελευταια Νεα

6/recent/ticker-posts

Η μουσική είναι αγάπη, όχι στιγμιαίος έρωτας...

8675645439876

Η παραμονή της χώρας σε συνθήκες κρίσης έχει αφήσει τα σημάδια της σε κάθε μορφή του πολιτισμού μας, ειδικά στη μουσική, η απαξίωση έχει φτάσει σε οριακό σημείο.
Θα πρέπει να γυρίσει κανείς τουλάχιστον 55 χρόνια πίσω για να διαπιστώσει αντίστοιχες συνθήκες με τις σημερινές.

Σε εποχή που η πληροφόρηση φτάνει ακόμα και στο διάστημα σε αστροναύτες με ειδικές αποστολές, στη χώρα μας η μόνη επαφή των έντυπων ΜΜΕ με την τρέχουσα μουσική επικαιρότητα είναι όταν θέλουν να μας παρουσιάσουν κάποια συναυλία ή η εμφάνιση κάποιων φίλων τους σε αθηναϊκό κλαμπ. 

Όσο για τις τηλεοράσεις, μας δείχνουν μουσικές ειδήσεις όταν η Miley Cyrus δείχνει....τη γλώσσα της, η Madonna καταφέρνει για μία ακόμα φορά μα μας πείσει πόσο νέα διατηρείται και όταν η Lady Gaga μιλάει για τις άλλες δύο, στην παρέα έβαλαν και την Beyonce.

Κάποτε έρχονταν στη χώρα μας πιο συχνά ονόματα από το χώρο του εναλλακτικού ροκ που συνήθως στη συνέχεια γίνονταν πρώτα ονόματα, τώρα αυτού του είδους τα ονόματα μας απασχολούν με τις αναβολές των εμφανίσεων τους στην Ελλάδα.

Πριν από 20-30 ακόμα και 40 χρόνια οι δισκογραφικές εταιρίες είχαν τον τρόπο να προωθούν και να αξιοποιούν τα ονόματα που είχαν στο ενεργητικό τους, τώρα βασικά δεν υπάρχουν πια εταιρίες.
Εταιρίες όπως η Virgin παρά το μικρό της μέγεθος σε σχέση με τους τέσσερις τότε κολοσσούς Universal, EMI, Sony και WB, κατάφερε με το μεράκι αυτών που διακινούσαν τους καλλιτέχνες της (ανάμεσά τους εγώ και για ένα μεγάλο διάστημα και ο Κώστας) να κάνουν γνωστά ονόματα που στην πλειοψηφία τους ανήκαν στην εναλλακτική σκηνή, το ίδιο συνέβαινε και με τους καλλιτέχνες εταιρίας που αντιπροσώπευε παλαιότερα την Virgin, την Polygram με την οποία επίσης είχαμε επαγγελματική σχέση.
Το ίδιο είχαμε καταφέρει και με το Ποπ και Ροκ που οι αναγνώστες του τότε είχαν τέλεια επαφή με την επικαιρότητα, κάτι που δυστυχώς συνέβαινε μόνο από τις εκπομπές στην ΕΡΤ και πρόσφατα στην ραδιοφωνική εκπομπή στο Βήμα και το site apotis4stis5, όσο εγωϊστικό κι αν φαίνεται αυτό.

Είναι κουτό βέβαια να ισχυριστεί κανείς ότι κάποιοι στην Ελλάδα ανακάλυψαν πρώτοι και έκαναν γνωστούς παγκοσμίως τους Cure, Peter Gabriel/Genesis, Depeche Mode, Nick Cave, Dire Straits και πολλούς άλλους. Η επιτυχία τους στην Ελλάδα όμως προηγήθηκε της διεθνούς, κι αυτό δεν το ξεχνάνε οι περισσότεροι από αυτούς.
Μετά την διακοπή της αυτόνομης λειτουργίας της πριν από 10 χρόνια, δεν είναι τυχαίο το ότι ελάχιστα καινούργια ονόματα κατάφεραν να γίνουν τόσο δυνατά συναυλιακός στη χώρα μας, έτσι οι διοργανωτές ακόμα βασίζονται στα ονόματα από το παρελθόν.
Σ' αυτό συνέτεινε  και το ότι ουσιαστικά έκλεισαν εταιρίες όπως η Warner, συγχωνεύτηκαν EMI/Universal, η Sony έπαψε να ελέγχει τους καλλιτέχνες της που διακινεί πια η Feelgood.

To κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων δίσκων μεγάλωσε το πρόβλημα, αφού όπως φαίνεται όσα έχουν απομείνει δεν μπορούν να ανταγωνιστούν για διάφορους λόγους αυτούς που προμηθεύουν με cd τους Έλληνες από το εξωτερικό, ενώ και το μέγεθος της πειρατείας είναι τεράστιο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο μεγάλα εβδομαδιαία έντυπα που διαβάζονται από πολλούς νέους και στην ηλεκτρονική τους μορφή, αφιερώνουν ελάχιστο χώρο στη μουσική και όταν το κάνουν συνήθως αναφέρονται με εμμονή στα Ελληνικά Αγγλόφωνα  ή σε άγνωστα, περιθωριακά Αγγλικά, κυρίως από το χώρο της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, όμως πάντα από το περιθώριο, λες και αν είναι γνωστό όνομα θα κάνει τζιζ.

Για το ραδιόφωνο στο σύνολό του σχεδόν, δεν θα ήθελα να γράψω, το οτι οι ελληνικοί σταθμοί παίζουν ελάχιστα τραγούδια από αυτά που ακούγονται σε Αγγλία και Αμερική, τα λέει όλα.
Η μουσική είναι αγάπη, όχι στιγμιαίος έρωτας όπως έχει καταντήσει σήμερα, όταν σε 3 εβδομάδες ξεχνάμε εντελώς αυτά που ερωτευθήκαμε.

Γιάννης Πετρίδης


 
apotis4stis5

*αναδημοσίευση 2018



https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMKTBmwsw6MuzAw?hl=el&gl=GR&ceid=GR%3Ael